Hösten är mysig.. <3

Sitter och kollar på Doobidoo och trallar med i alla sånger..*Tralalalalalalala*:)

Har gjort matlådor till helgen idag..ibland är det så svårt att komma på nått GI-ätbart utan recept..men jag tycker jag börjar bli duktig..jag stekte kycklingfilé och bacon först(det är sjukt gott ihop),sen hade jag i en stor lök när det var genomstekt och när allt fått färg och löken mjuk så hade jag i en påse med frysta grönsaker,hos oss är Broccoli Mexicana en favorit,sen hällde jag i lite av min hemmagjorde kantarellsås med egenplockade kantareller..ni ska veta att det luktade så himla gott..
Bacon och kyckling passar bra ihop..det är gott att linda in filéerna i bacon och ha in dem i ugnen..MUMMA!!

Till middag/mys idag har jag gjort skagenröra..och så ska jag snart skala räkorna..egenskalade räkor är de bästa..jag brukar ej ha i dem i röran..snyggare och godare att ha dem för sig ovanpå röran..:)
Tänkte äta när älsklingen kommer hem..Fy vad hungrig jag är nu..hoppas jag kan hålla mig;)

Vad mycket matprat det blev idag..haha:)..men utan mat skulle vi ju ej överleva..

Puss Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback