I like to move it move it..!!

Sitter uppkrupen i soffan med min rosa dator i knät:)..helt slut efter dagen ska jag säga er..Har gått små promenader med hunden fler gånger idag..
Sen gick jag och han en riktig långpromenad(iallafall i hans ögon),typ 40 minuter..sen efter det drog jag och mannen till gymmet för att bränna fett,jäklar vad bra vi körde,efter hårdkörningen bastade vi..sen åt i middag när vi kom hem och nu är vi helt slut..

Det är så himla skönt att träna på gymmet..och det känns så lyxigt nu när det är alldeles nybyggt och allt..så sjukt bra..det gör träningen lite lättare också..

Nu ska jag kolla på 2 ½ men..!!

Puss Puss


Kommentarer
Postat av: Therese

Hur gör ni när ni med eran vovve när ni åker bort? :)

2010-09-02 @ 11:58:58
URL: http://thereseee.devote.se
Postat av: Evelina

Man ska inte gå långpromenader med en så ung hund, den kan få fel på knän och höfter. När den är så liten ska man bara rasta för att den ska uträtta sina behov :). Jag säger det inte för att läxa upp eller något utan för att ni ska slippa problem i framtiden :). Det är vad jag fått lära mig iaf :P.

2010-09-02 @ 18:56:15
Postat av: Therese

Okej! Man ska väl inte lämna valpar mer än 5-10min tror jag? Kajsa har väldigt svårt för att vara hemma själv så vi pusslar och fixar så hon får vara själv max en timme om dagen! Vi håller på att ska skola in henne hos en dagmamma nu men jag vet inte om jag tycker hon känns "rätt" men vi får se hur det går :)Jag funderade på hundagis också men när jag pratade med dom så skulle det kosta 4000:- i månaden + att det var väldigt många hundar och Kajsa är ju rädd för större hundar! Den här dagmamman tar bara 100:- dagen så det känns ju jäkligt bra! Men det är fan pyssligt att ha hund alltså men det är värt det :P hehe

2010-09-02 @ 19:31:24
URL: http://thereseee.devote.se
Postat av: Caroline

Jag har också hört det Evelina..och så har jag hört att så länge de tycker om det så gör det inget.Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.Ligger och velar fram och tillbaka..För det mesta går vi bara ut så han får kissa och bajsa ca.10 minuter..men ibland så blir det 20-30 minuter..Kanske för länge?!?!..jag är inte så hundvan ännu,så jag är bara glad för alla råd..

2010-09-03 @ 13:07:15
URL: http://carolinewickman.blogg.se/
Postat av: Therese

De går något program på 1an eller 2an på dagarna. Typ fråga doktorn och gör om mig?? Där brukar de ha ett avsnitt som heter hundskolan eller nått liknande. Där sa de senast här om dagen att man inte skulle gå promenader med valpar för att det kunde uppstå komplikationer senare. Men sen får du ju såklart läsa av din egen hund om allt som hör den till :) Hur gammal är rackarn?

2010-09-03 @ 14:25:55
URL: http://thereseee.devote.se
Postat av: Evelina

Jag hade nog avstått även om hunden tycker om det för den fattar ju inte att det kan bli fel på den sen, så det är bättre att ta det säkra före det osäkra tycker jag :). Men alla tänker olika och man ska självklart göra det som känns bäst. Är du medlem på vovve.net? Där kan man ställa frågor och även söka på frågor som man undrar över som andra kanske redan skrivit. Fast det är så jävla bökigt att jag alltid skapar en egen tråd med det jag undrar över.

2010-09-03 @ 16:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback